سبز سرخ

یادبود سردار شهید برزو درویشی شاهکلائی و شهدای استان مازندران

سبز سرخ

یادبود سردار شهید برزو درویشی شاهکلائی و شهدای استان مازندران

یادبود سردار شهید برزو درویشی شاهکلائی و شهدای استان مازندران
امروز اگر سرخ بیفتیم به خاک 
فردا به زمانه سبزتر می‌روییم
کانال با شهدا در بله:
ble.ir/join/YWNmNTczMz
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۶ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

#شهید_امروز
نوجوان شهید عسگری احمدی
نوجوان شهید عسگری احمدی
تولد 25 آبان 1347 #قائمشهر
شهادت 31 فروردین 1365 #فاو
وصیت‌نامه:
بدانید که امروز یک لحظه غفلت از اسلام و جریانهای سیاسی راجع به اسلام و مسلمین ضربه بزرگ و جبران ناپذیر بر پیکر پاک دین الهی می باشد و اعمال و سهل انگاری در مورد این جریانها گناه نابخشودنی و بس عظیم است. پس باید همیشه در صحنه حضور داشته باشید و فرصت را از همه فرصت طلبان داخلی و خارجی سلب کنید و امروز همه دشمنان اعم از آمریکا و شوروی و اسرائیل و منافقین در فکر راهی برای منحرف کردن مسیر قطعی این انقلاب می باشد و می بینم که هر روز توطئه ای تازه علیه اسلام و مسلمین می کنند و اخیراً هم توطئه خطرناک دیگر که آن ترویج فساد و فحشا در داخل کشور است را به مورد اجرا گذاشتند و این توطئه بسیار خطرناک است باید به شدت با آن مبارزه کرد و ریشه فساد و فحشا را بر کند تا انقلابی که ثمره خون هزاران شهید است از درون محفوظ بماند.


شادی روح همه شهدا صلوات


با یاد #شهدا تازه بمانید:
ble.ir/join/YWNmNTczMz

 

 پدر شهید می گوید: ما چه در فریدونکنار و چه در قائمشهر خانه مان نزدیک به مسجد بود و ایشان از همان کودکی پایش به مسجد باز شده بود . از همان سن 8 ، 10 سالگی مکبر آیت الله فیروزکوهی بود ، مقید به خواندن نماز اول وقت و نماز شب بود . در رعایت حق الناس بسیار حساس بود حتی پولی که در جبهه به او می دادند خمسش را پرداخت می کرد .

برادر شهید ـ یاسر ـ می گوید : ایشان اغلب اوقات خود را در مسجد رسول بین بچه های پایگاه شهید بابایی بود بدین دلیل همیشه مانوس به قرآن و نماز جماعت بودند. ظواهر و زرق و برق دنیوی در چشم ایشان اصلاً دیده نمی شد . با توجه به این که پدرش از تمکن مالی خوبی برخوردار بود ایشان بسیار ساده و خاکی می پوشید .

خواهر شهید ـ ساره ـ از خصوصیات اخلاقی اش می گوید : بسیار با حیا، منضبط، وقت شناس و مسئولیت پذیر بود . کاری را که قبول می کرد به نحو احسنت انجام می داد به ما در خصوص رعایت حجاب و شرکت در جلسات قرآنی تاکید می کرد . نسبت به اهل بیت علاقه خاصی داشتند . در منزل مداحی می کردند و متوسل به ائمه اهی می شدند در پشت جبهه هم به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی فعال بودند.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۰ ، ۰۸:۵۷
حمید درویشی شاهکلائی
دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳ ق.ظ

بسیجی شهید سید مهدی مظفری، قائمشهر

#شهید_امروز


بسیجی شهید سید مهدی مظفری
متولد 10 اسفند 1327 #قائمشهر
شهادت 30 فروردین 1365 خاک عراق

در پادگان که بودیم، متوجه شدم سواد #قرآن خواندن ندارد. با وجود سن زیادش تلاش کرد و سه ماهه در جبهه قرآن خواندن را آموخت.

در عملیات‌ها #پابرهنه می‌جنگید. می‌گفت آدم این‌جوری راحت‌تر است.

متأهل بود. 30 ماه در جبهه بود. هشت بار تا به مقام شهادت رسید.

شادی روح همه شهدا صلوات


با یاد #شهدا تازه بمانید:
ble.ir/join/YWNmNTczMz

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۰۳
حمید درویشی شاهکلائی

#شهید_امروز
سردار محسن اسحاقی کناری

سردار شهید محسن اسحاقی کناری
بخشی از وصیت نامه:
هنگام تشییع جنازه‌ام در یک دستم گل سرخ و دست دیگرم گل لاله گذارید تا امت اسلامی و پیروان خمینی، ایمان، جهاد و شهادت را برای همیشه سرمشق زندگی خویش قرار دهند که چنین‌اند و هنگامی‌که مرا دفن می‌کنید، بگذارید چشمانم باز باشد تا دشمنان اسلام بدانند که آگاهانه خط سرخ شهادت را پذیرفتم و عروس شهادت را در آغوش گرفتم و بگذارید دست‌هایم مشت و گره شده باشد تا دشمنان اسلام بدانند که پیروان خمینی تا آخرین نفس تسلیم دشمنان اسلام نخواهند شد که نشدم و دهانم باز باشد که بدانند تا آخرین لحظه ندای توحید (لا‌اله‌الا‌الله) زمزمه جانم بود.

----
28 و 29 فروردین 67 که عراق #فاو را پس گرفت، آنقدر مقاومت کرد که مفقودالاثر شد. اما چند ماه بعد جنازه‌اش را در #شلمچه پیدا کردند! ماجرا از آن قرار است که وقتی در #فاو اسیر شد، به #بصره منتقل شد. آنجا توانست با گروهی از اسرا فرار کند و به ایران بیاید. اما شلمچه هم در اشغال دشمن بود. این بار با شکنجه بسیار به شهادت رسید.

---
شادی روح و تداوم راهش صلوات
تولد 22 مهر 1339 #فریدونکنار


با یاد #شهدا تازه بمانید:
ble.ir/join/YWNmNTczMz

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۱۶
حمید درویشی شاهکلائی
سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳ ق.ظ

بسیجی شهید نوجوان قربانعلی نوری- سوادکوه، فاو


#شهید_امروز
قربانعلی نوری
متولد 1 بهمن 1350 #سوادکوه
شهادت 24 فروردین 1367 #فاو #شیمیایی

از وصیتنامه شهید:
همه شما امت مسلمان باید در این برهه از زمان از حیثیت اسلام و قرآن کریم حراست کنید... خواهش می‌کنم که اختلاف جزئی را کنار گذاشته و با هم متحد شوید. در راه خدا از جان و مال خود کمک کنید تا اسلام زنده بماند.


شادی روح همه شهدا و تداوم راهشان صلوات

شهید قربانعلی نوری در عید قربان به دنیا آمد. تا پنجم ابتدایی بیشتر درس نخواند. اوضاع اقتصادی آن روز مردم در دوره سلطه ستمشاهی اینقدر بد بود که بسیاری از کودکان و نوجوانان از همان آغاز باید در کنار درس یا به جای آن، کار میکردند تا کمک خرج خانواده باشند. با همین سن کم سه بار به جبهه اعزام شده بود. جزیره مجنون، مهران و سرانجام فاو. آر پی جی زن بود. هم گلوله خورد و  هم شیمیایی شد. بعد از شهادت هم هشت ماه مفقود الاثر بود.

با یاد #شهدا تازه بمانید:
ble.ir/join/YWNmNTczMz

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۰ ، ۰۸:۴۳
حمید درویشی شاهکلائی

#شهید_امروز
احمد اسداللهی تیرتاشی
تولد 1344 #گلوگاه
شهادت 23 فروردین 1361 #مریوان #کردستان


موی سرش کوتاه و ریشش بلند بود. قیافه روحانیان را به خود گرفته بود. یکی از همسنگرهایش به شوخی گفت «برادر اسدالهی! اگر گیر دمکرات و کومله مزدور بیفتید، خیال می کنند که شما روحانی هستید سر شما را از بدن جدا می کنند.» جواب داد: اشکالی ندارد، مگر من از علی اکبر امام حسین(ع) عزیزتر هستم؟

همین هم شد. جنایت‌پیشگان دموکرات این نوجوان 17 ساله را چند روز بعد اسیر می‌کنند، سرش را می‌برند و...


شادی روح همه شهدا و تداوم راهشان صلوات


با یاد #شهدا تازه بمانید:
ble.ir/join/YWNmNTczMz

۱

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۰۰ ، ۱۰:۰۱
حمید درویشی شاهکلائی

 

#شهید_امروز
#مدافع_حرم محمدتقی سالخورده
با اینکه فرمانده بود، هیچوقت صبح ها دستوری و با بداخلاقی بیدارمون نمیکرد. یه سری تکیه کلام های شیرین شمالی مخصوص بخودش داشت که همیشه برای بیدار کردن بچه ها می گفت... گاهی هم مداحی معروفش رو میخوند (سالار میدانی؛ سقای طفلانی... یا ابوفاضل..) اگه بلندگو هم دم دستش بود پشت بلندگو می خوند و همه با روحیه شاد از خواب بیدار میشدیم.
گاهی هم بچه های یه چادر رو بیدارمی کرد و تا می رفت نیروهای توی چادرهای دیگه رو بیدار کنه، باز ما می خوابیدیم و اون بازهم فریاد نمی زد و صبوری می کرد و دیگه خودمون خجالت می کشیدیم و بیدار می شدیم!
تولد 2 دی 1365 #نکا
شهادت 21 فروردین 1395 #خانطومان


با یاد #شهدا تازه بمانید:
ble.ir/join/YWNmNTczMz

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۱۱
حمید درویشی شاهکلائی